a
Un espacio que propone reflexionar sobre el urbanismo y la arquitectura en Euskadi.

Encuentranos en redes

City, architecture, heritage and diversity: From home to school, educational spaces as inclusive welcoming environments.

Ula Iruretagoiena Busturia

Amaia Casado Rezola

 

 

This research aims to reflect on the role of school buildings and the role of education. It must be understood that, in the new model of post-industrial education, school spaces have become a welcoming environment for children. Therefore, the role they play as a continuation of each child’s home will be explored. It should be borne in mind that improving the role of schools in reception in educational settings requires reinforcing the inclusive nature of schools, while ensuring universal accessibility. All this by rethinking the spatial response that education must provide to diversity. 

It is proposed to structure the research by combining two main routes. The first route has tried to define a theoretical framework, taking into account local and global perspectives; and creating a map of the opinions that individuals, experts and agents from different disciplines have on the educational space. The second route, on the other hand, is more practical and is based on the field of work. In the latter, with the aim of getting closer to its reality, work has been done in collaboration with the educational centers of Navarre. An observer role will be played in the spatial transformation processes initiated in schools, investigating the evolution of the process and documenting and advising on creative processes. 

2018
Housing Lab

``Modu honetan, eskola harrera ingurune bihurtzen dela esan daiteke, etxeko girotik ateratzen den haurra beste testuinguru batean jasoz. ``

Fragmentos selecionados (VO): 

,,

Hiria, arkitektura, hezkuntza eta dibertsitatearen arteko erlazioak diziplinartean eta begirada zabal batetik abiatuta gutxitan uztartu badira ere, asko dira batetik eta bestetik gaiari heldu dioten erreferenteak. Ikuspegi historiko batetik, H. Scharoun, R.Neutra edo H. Hertzberger arkitektoek hezkuntza espazioen diseinuaren inguruan ekarpen ugari egin zituzten moduan, pedagogiatik abiatuta, Fröebel, Maria Montessori, Agazzi Ahizpak edota Loris Malaguzzik begirada ezberdin bat izan zuten hezkuntza‐inguruneekiko.

,,

Heinrich Pestalozzi (1746‐1827) suitzar pedagogoaren arabera, ingurune naturala, etxea, eskola eta hiriaren bitartez gizakiak sortutako ingurune fisikoa, funtsezko elementuak dira haurren hezkuntza‐garapenean, eskola‐eraikinean ematen den egunerokotasuna etxeko bizitzaren jarraipen gisa ulertuz. Modu honetan, eskola harrera ingurune bihurtzen dela esan daiteke, etxeko girotik ateratzen den haurra beste testuinguru batean jasoz. Umea jasotzeak, hortaz, helburu akademikoetaz haratago, balio emozionalak eta humanoak transmitituko dituzten inguruneen bidez haurra gizartean hartzea esan nahiko luke, eta, aldi berean, ikasle bakoitzak norbere etxebizitzarekin gertatzen den gisan, hezkuntza inguruneekiko ere partaidetza harreman identitarioak sor ditzake.

,,

Haurtzaroaren egunerokotasunean eskolan ematen diren orduek testuinguru honekiko begirada integral eta ezberdin bat balioan jartzea eskatzen du. Izan ere, gainontzeko umeekin elkarbizitzen, eskola‐espazioetan agertuko dira haurraren garapenean klabeak izango diren erlazio afektibo, sozial eta intelektual berriak.

,,

Horretaz gain, eskolak ekipamendu gisa hiritarren hezkuntzan izango duen eraginak hiriaren birgaitzearekin eta bizilagun ororen ongizatearekin izan ditzakeen erlazioak lantzea ere ekarriko du, industrializazioaren ondorengo eskola nolakoa izan beharko litzatekeen definitzeko aukera sortuz. 

Ula Iruretagoiena Busturia

ula.iruretagoyena@ehu.eus 

Housing Lab

» - «

Research and critical analysis related to the evolution of housing in Euskadi for recognising new challenges