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BIM metodologia ezartzea Arkitekturaren Oinarrien Graduan

Eneko J. Uranga

Iñigo León

Maialen Sagarna

Leire Azcona

Lauren Exepare

Innigo Lizundia

Itziar Rodriguez

 

 

Proiektu honen xedea BIM metodologia progresiboki ezartzea da Arkitekturako Oinarrietako Graduan, eta zehazki, 2019. urteari dagokion bigarren fase honetan, Tituluak eskuragarri dituen baliabideen azterketa eta zer gai izan daitezkeen gakoak izan daitezkeenean. ibilbideak tituluak irauten duen 5 ikastaroetan zehar. Kontuan hartu behar da indarrean dagoen Curriculumean ikasgai bakoitzeko eduki batzuk biltzen direla, metodologia berri hau ezartzerakoan inolaz ere ordezkatu behar ez liratekeenak. Gainera, BIM metodoa irakasgaien edukietan txertatu behar da, horiek inplementatzea egokitzat jotzen denean. Horretarako, Tituluaren errealitatea eta BIM metodologiarekin izan dezakeen harremana hobeto ulertzen laguntzen duten hiru analisi garatu dira:

– BIM gaitasunak Graduan daudenekin aztertzea eta alderatzea.

– Ezarpena ahalbidetu dezaketen beharrezko giza baliabideak aztertzea.

– BIM gaitasunak garatu ditzaketen funtsezko gaien azterketa.
Hauek dira bigarren fase honen helburuak, Titulazioak gaur egun nola funtzionatzen duen aztertzea eta BIM metodologia nola ezar daitekeen ikustea, Azterketa Plana eta edukia aldatu beharrik izan gabe, edo, azken finean, etorkizunean berrikuspen posiblea bada behatzea. Ikasketa Plana, nola pentsatu BIM metodologia hau ezartzea.
BIM metodologia Graduan nola ezar daitekeen ikertzeko ikerketaz gain, fase honetako beste helburu nagusietako bat da ezagutza hori uneko Titulazioan aplikatzen hastea. Batetik, gaur egun Gradua ikasten ari diren ikasleek gutxieneko ezagutzak jasotzeko aukera galdu ez dezaten. Bestetik, metodo enpiriko baten bidez ahalmena mugimendua oinez eginez frogatzen dela. Modu honetan, BIM ezartzeko modurik onena zein izan beharko litzatekeen teorizatzen den bitartean, metodologia bera aplikatuta esperimentatzen da.

2019
Irisgarritasuna eta sistemak
2018 Fasea
Fase 2020

``Eredu birtual arrunten erabilerak diziplinen arteko lankidetzako zubiak sortzea ahalbidetuko du.``

Fragmentos selecionados (VO): 

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Las competencias BIM que implican el entendimiento y análisis de los sistemas estructurales, constructivos y mecánicos de los modelos virtuales, permitirán explicar inicialmente la implementación de estas disciplinas sobre un modelo dado y posteriormente la interrelación existente entre ellas. El uso de modelos virtuales comunes permitirá generar puentes de colaboración entre disciplinas, aportando una visión global a modo de base de datos que recoge las diferencias materias que se van trabajando.

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…cabe destacar el potencial de poder realizar simulaciones en tiempo real recogidas en algunas competencias BIM propuestas para los módulos técnicos. La simulación del comportamiento del diseño permite diagnosticar las carencias del mismo desde una perspectiva interdisciplinar, y modificar configuraciones de forma sencilla y rápida. Este apartado permitiría realizar evaluaciones energéticas, estudios de sostenibilidad, análisis de orientaciones óptimas etc. La capacidad de simulación además de dar una visión realista de las materias se erige una herramienta de extrema utilidad para la modificación y corrección de los diseños.

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Desde el punto de vista urbanístico, el uso de la metodología BIM permitirá tanto el análisis como el diseño de las ordenaciones urbanas. Por un lado será una herramienta muy útil para mostrar los diferentes modelos urbanos que se han desarrollado en la historia, y por otro permitirá el análisis y modificación de los mismos como ejercicio práctico sobre situaciones de pre-existencia.